[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_custom_heading text=”Információk” font_container=”tag:h2|text_align:center”][vc_custom_heading text=”HAMAROSAN!” font_container=”tag:h1|text_align:center”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_single_image image=”971″ img_size=”full” alignment=”center” css_animation=”effect-v1″][vc_column_text]
Az “Élj a tehetségeddel!” Tehetségmentor Program célja, hogy 18-35 éves fiataloknak lehetőséget biztosítsunk a saját tehetségüknek a felfedezésére és annak megélésére. Olyan komplex interaktív tanulás-tanítás, önképzési program, amely a cselekvés orientáltságon keresztül az egyéni és a társadalmi szerepvállalás átértékeléséhez vezet.
Hogyan képviseld önmagad úgy, hogy közben nem bántasz meg másokat?
Milyen a hatékony önmenedzsment, projekt menedzsment?
Hogy viszonyulsz a sikerhez és a kudarchoz?
- Támogatunk egyéni eredményességedben
- Erősítünk abban, hogy képes legyél a megfelelő időben igent vagy nemet mondani
- Módszereket adunk a motivációid fenntartásához, az időbeosztásodhoz.
- Adottságok beazonosítása és felvállalása
- Reális énkép kialakítása
- Pozitív önértékelés, önmegvalósítás
- Karriertervezés, fejlődés és tanulás
- Szűkebb és tágabb közösségben való élet
- Kölcsönös támogatáson alapuló közösségépítés
- Együttműködési készségek fejlesztése
- Kommunikációs technikák
- Konfliktus kultúra elsajátítása
- Kreatív és kritikai gondolkodás technikái
- Önkéntesség, társadalmi szerepvállalás
- Együttműködési készségek
- Személyes felelősségvállalás
- Döntéshozatali képesség erősítése
- Érzelmi intelligencia fejlesztése
A fejlesztő munka olyan képesség- és személyiségfejlesztő elemeket tartalmaz, amelyek szükségesek az életesélyek javításához, az egyedi képességek munkaerő-piaci versenyben való kiaknázásához.
Pozitív értékek kiemelésével, a pozitív pszichológia módszertanával arra épít, amiben az egyén sikeres, jó; amiért szerethető, amiben egyedi, értékes és különleges; lehetőséget ad a programjain résztvevőknek, hogy érezzék: ebben a közösségben és a társadalomban számítanak rájuk, továbbá, hogy mindenki hordoz hasznos, egyedi értékeket
A megvalósítás során használja az egyéni és a csoportos fejlesztési lehetőségek teljes tárházát, a pedagógiai, pszichológiai, coaching módszereket, a játék felszabadító erejét; több szinten bevonja a fejlesztő folyamatba az önkéntes munkát a program az egyén önmegvalósításán és szemléletváltásán alapszik, felhasználva a közösségi önszerveződés elemeit; plusz elemként korosztályos és szenior korú mentorok választása és képzése is megjelenik.
Mivel a mentor program 2 félév együttműködést feltételez, fontosnak tartjuk néhány közösségi alapelv megfogalmazását. Az együtt töltött idő alatt közvetlenül átélhető tapasztalatok miatt állampolgári szocializációs fórumnak is tekinthetőek a tehetségmentor műhelyeink. A közös munka közben a bekerülő fiataloknak lehetőségük van személyes kapcsolataik alakítására, saját csoportbeli helyük tisztázására, mialatt megtapasztalják az érvényesülés kimondott és kimondatlan szabályait, az intézményi alá-fölérendeltség helyzeteit. Kiderül, melyek az egyéni és a közös érdekérvényesítés lehetőségei, hogyan őrizhető meg az együttlét öröme. A mentor program szellemisége az egyéni fejlődés és a csoportban való együttműködés összhangjára épít.
A fejlesztőmunka minden, a programunkba bekerülő fiatalra vonatkozó elvei, Jacques Delors gondolatai nyomán:
“Megtanulni tanulni, megtanulni dolgozni, megtanulni élni, megtanulni együtt élni.”
Számunkra ez azt jelenti, hogy az egyéni fejlesztőmunkában az egyéni tehetségre, erősségre építünk, de a programban résztvevő fiataloknak széles választási lehetőséget biztosítunk, hogy minél többféle ismerettel, tevékenységgel és tapasztalattal találkozzon, hogy kipróbálja magát, megtalálja a számára a jövőben leginkább elégedettséget, sikert, örömöt kínáló életutat.
Kérjük látogass vissza később további részletekért és kövess minket a Facebookon is!
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]